måndag 7 februari 2011

Storartat arbete

Jag tackar min eminente kollega AD-Bayor för sina två föregående inlägg med Den lille Fede i centrum. Denna AB ärade oss idag inte med sin närvaro på träningen, så då var det bra med det lilla gästspelet på landets största och bästa fotbollsblogg.
Kvällens inlägg ska handla om de nya träningskläderna. Det syntes tydligt att finanskrisen även har tagit sig till de småländska skogarna när vi först beskådade vårt nya träningsställ. Till min och många andras förfäran var det inte Adidas eller Kappa, utan SOC som kommer att klä våra vältränade byster under denna säsong. Inte nog med att märket är ganska nedvärderat. Det absolut värsta är att man behöver tejpa sina käraste ägodelar under träning när man är tvungen att bära SOC. Jag talar förstås om bröstvårtorna, dessa nycklar till en deffad bringa.
Nej, då detta är fullt objektivt och inte alls något inslag av fåfänga från min sida så säger jag kort och gott. Skäms! Ingen borde få behöva träna med dessa tröjor.

Kortfattat och katastrofalt dåligt skrivet, men är bara rädd om mina bröstvårtor, och ger er tipset att tejpa dessa. Det kan göra att ni inte hyser lika stort agg mot detta ställ som undertecknad.

Hasta Luego! Mendieta

1 kommentar:

  1. Skulle vilja rikta en känga åt spelarrådet som inte har anat ugglor i mossen vad det gäller nya träningsställ och nu får vi bära SOC denna säsong.

    SvaraRadera