tisdag 22 februari 2011

En oersättlig förlust - eller?

Det var en upprymd och energifull Adam som tog sig träningen idag; en Adam som närmast kan liknas vid en kalv, bara minuter från årets första grönbete efter flera månader i mörk och dyster isolering. Jag och min kollega Carlsson ackompanjeras kvällen till ära av vår chaufför samt DJ Tony E, och tillsammans klev vi in i omklädningsrum 4. Jag tar ett par steg, svänger vänster med 45 graders vinkel och blickar ner längs den upplysta bänkraden och känner hur all min energi rusar ur mig likt luften ur en punkerad SOC-fotboll. För allra längst ner står AB, i god tid som vanligt, bredvid ingenting. Ibland undrar jag förresten om det är Greenwich som ställer sin klocka efter honom och inte tvärtom. Men det är skitsamma, för det här inlägget handlar inte om tid. Det handlar om rum.

För hör och häpna när jag ser att allas vår massagebänk har blivit bortforslad. För vissa kanske detta var gammal skåpmat, men då ni försöka plocka fram alla underbara minnen ni har med massagebänken. Och chocken ni kände dagen då den var försvunnen. Hur någon lyfte bort en bit av ditt hjärta och kastade ut. Hur någon möblerade om ditt känsloliv fullständigt.

Så här såg den inte ut.

Vi kan ställa oss frågan Varför?!. Vi kan gråta ur varenda tår ur kroppen, och slå sönder varenda skyltfönster i stan, men vi kommer ändå inte få tillbaka vår massagebänk. Därför är det, i tider av separationsångest, ibland läge att laga sig själv innan man blöder ihjäl. Att se till att tomrummet som bildas fylls ut med något annat. Därför måste vi för allas såväl psykiska som fysiska hälsa ersätta massagebänken.

Förslag på massagebänkssubstitut:
 
                            Håller FML:are borta.                 Täcker den nyskrivna graffittin bra


 Tanken här är att göra om tvättrummet till en walk in-fridge. Dödsstraff införs dessutom vid FMÖ.


Alla tre förslag känns både ekonomiskt och praktiskt rimliga, men har ni andra får ni gärna framföra dem i kommentarfältet.

Och nu ska vi se vad vår vän Goliat har för sig!

Han går på en tjock gren.
Hejdå!

4 kommentarer:

  1. Grattis adam. den har varit borta i 2 veckor... precis som du :D

    SvaraRadera
  2. Kom ihåg att ha med dig en förälder när du täljer, och tälj ifrån dig och inte emot dig.

    SvaraRadera
  3. Gammal skåpmat för vissa som sagt. Men såg inget blogginlägg om det, och uteslöt att folk bara lät det passera förbi utan att uppmärksamma det

    SvaraRadera
  4. Vill bara poängtera att bänken finns kvar i 4:an, den har bara blivit omplacerad (likt undertecknad under janne h:s ledning när jag blev omplacerad till högerback)

    Eller har jag missat nånting?

    SvaraRadera