fredag 4 februari 2011

Fusk med läsk. Den värsta av dödssynderna.


På allmän begäran tar jag på mig det betungande och hedrande uppdraget att beskriva gårdagens Fusk med läsk-historia. Det hela började under den karga eftermiddagen som innehöll snålblåst och lätt snöblandat regn. Undertecknad ville inte pga stor lathet inte ta sig upp till träningen med egna krafter utan skickade iväg ett textmeddelande till Tony som i sin tur godkände förslaget om skjuts. Efter denna fundamentala händelse går vi cirka två timmar fram i tiden. Då man står och väntar i det hemska vädret minut efter minut börjar man självklart bli lite misstänksam. Via 3's nät skickar man ett snabbt sms till Elgaard som kvickt och elegant svarar. "Har blivit akut sjuk. Lander skulle ringa dig om detta." Som ett brev på posten börjar man hysa ett ofantligt agg mot Bapupa Lander som agerar fågelholk när jag ringer honom och frågar hur fan han beter sig? Med darr på rösten svarar han att mobilen måste ha spelat honom ett fruktansvärt spratt. Efter några sekunders kohandling kommer det fram att jag kan få skjuts av Mr Styrelse Peter Brandt upp dit. Sagt och gjort, jag åker med Peter upp, men kontentan av det hela är att jag blir en kvart sen. Detta väcker karnevalstämning inne i omklädningsrummet. Främst Döördel och Suarez firar som barn på julafton då det väntar mig en saftig bot på 20 riksdaler. Som den barmhärtiga samarit jag är tar jag mina böter utan att röra en min. Den enda invändningen jag besitter är den att Lander har en stor del i dessa festligheter och ska bestraffas med böter. Hjärnhalvorna hos samtliga män i hörnet går varma. Det tar en hel jobbig träning med diverse yxatacklingar och två engelsmän innan vi kommer fram till en lösning. Den enda kategorin som Landers svek går under är den värsta. FML. Fusk med läsk. Efter många tårar från den bestraffades sida och pläderingar där han bedyrar sin oskuld, tar han sitt straff på 10 kr. Det var historien om Lander och hans struliga förhållande med läsk.

Läsk gör inte Lander lika glad som korv.




Hasta Luego! Mendieta.

3 kommentarer:

  1. haha va? jag nämnde inget om din böter Fidde :) inte denna gången iaf :D

    SvaraRadera
  2. Blir bättre stämning om Nico inte behövde fira själv ;)

    SvaraRadera
  3. Så Lander gjorde sig de facto inte alls skyldig till FML, utan bara fittighet? Och är det inte naturlagen survival of the fittigast som gäller i VNNNNIF?

    SvaraRadera