onsdag 27 april 2011

Räppe - världens äldsta och tråkigaste lag

Då El Classico inte bjuder på någon större underhållning är det i sin rätt att förbereda inför en oerhört mycket viktigare match: Växjö Norra - Räppe.

Räppe ställer upp med Östers pensionärslag (där blev de rött kort Pepe, känns lite väl hårt va?), och förutom rullatorer och stomipåsar kan det vara svårt att hitta en svaghet bland all rutin. Det är därför min skyldighet att gräva fram några saftiga fakta vi kan använda emot de gamla stofilerna, och jag letade mig in på http://www.laget.se/RGOIFSENIOR/929-truppen.html

Är det kanske så att någon gillar att ta till flaskan på torsdagskvällarna och därför kommer dyka upp lite bakom på fredag kväll?
Ett urval av räppespelarnas favoritdrycker: mineralvatten, mjölk samt cola.
Okej, inget att hämta där.

Är det kanske så att någon har farliga intressen såsom bungyjump eller polarexpeditioner?
Ett urval av räppespelarnas intressen: kompisar, familjen och fotboll (no shit)
Var tålmodiga, det här måste vara lugnet före stormen. Snart smäller det!

Har någon kanske spytt ner en bordelltoalett samtidigt som Jerker Einarsson stått bredvid och skrikit "Du är inte klok Madicken, du är inte klok!"?
Ett urval av räppespelarnas bästa minnen: Serieseger, när barnen föddes, 4-målsskytt i seriefinal för +10 år sedan.

Jag ger upp. Räppe GOIF är utan tvivel det absolut drygaste laget jag någonsin lagt mina trötta ögon på. Spelar de lika tråkigt som de framstår som personer föreslår jag att ni tar med diverse tidsfördriv till fredagsmatchen.









Slutscoutat.
AD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar