torsdag 21 april 2011

Övergångsrykte - Jerker Einarsson!

Det viskas om det på stan. Anonyma lappar i min brevlåda antyder det. Kisar man tillräckligt hårt på Da Vinci-tavlor kan man se tecken som tyder på det. Jag tror inte jag talar utan grund när jag säger att såväl tränar- som spelarstabens önskemål nummer 1 håller på att knytas till klubben. Jag talar givetvis om Jerker "Armbågen" Einarsson.

Legenderna om Nidingen från Norr, värstingen från Vetlanda, är många.
Vissa hävdar att han på varje morgon vässar sina armbågar med diamantborr, skär en skiva ur en stenhård Skogshuggarlimpa med dem för att slutligen sätta på ett skridskoskydd på var armbåge och traska till jobbet.

Andra hävdar att han är en halvgud, bror till Akilles och därför är omöjlig att skada så länge man inte kommer åt hans Jerkerarmbåge. Han har alltså naturligt stenhårda och sylvassa armbågar och de behöver inte vässas av diamant - tvärtom.

Det finns även de som hävdar att när Myresjö åkte ur trean blev han så rosenrasande att han tog en sista minuten-flight till Arizona och började rispa i marken på måfå med sina armbågar. Resultatet kallas i folkmun för Grand Canyon.

Nu är givetvis detta bara myter och legender, precis som själva övergångsryktet. Jag vill i vilket fall ödmjukt vifta med den vita flaggan och även bjuda in Jerker för provspel. Ta med skor, benskydd samt armbågsskydd.


Väl mött
AD

PS. Det är alltså bara rykten. Knappt det. Vetlanda har ingen anledning till oro över att förlora sin centertank. DS

2 kommentarer:

  1. Ted Dudde Durdel21 april 2011 kl. 19:51

    hahahahahahhaa.. jävligt rolig läsning AD :D härligt!

    SvaraRadera
  2. Kul! Tror nog att det är vänsterfoten som är farligast?hahaha!

    SvaraRadera