onsdag 2 mars 2011

En olycka som nästan handlade om ond bråd död

Idag höll det på att bli en sorgens dag i Växjö Norra IF. En olycka höll på att kosta en spelare livet under dagens uppvärmning. Det handlar givetvis om Anton Melkersson. Det är inte första gången som Melker är inblandad i en olycka som hade kunnat sluta med döden (se FML). Händelsen utspelades alltså under uppvärmningen då vi under ett sällsamt tempo joggade igång våra kroppar. Alla joggade på som vanligt när det plötsligt går en isande känsla igenom samtligas kroppar. Ett kvinnoskrik hörs ekande genom lokalen och för en sekund känns det som att jorden stannar, men som en känd fysiker sade, "Jorden stannar aldrig". När chocken av det öronbedövande skriket lagt sig märker vi att Melker ligger framför en nedvält häck fullständigt utslagen. Till vår förvåning står Brandt bredvid honom med historiens största leende. Alltså är det säkert vem gärningsmannen är, vad motivet är och var är ännu oklart men en förundersökning har inletts med Peter Brandt som förundersökningsledare. Jäv står nära till hands.

Medan Melker låg helt däckad på golvet började vi spåna på eventuella sätt att rädda vår unge påläggskalvs liv. Inhoffen kom med förslaget att vi skulle köra Heimlich-metoden på honom för att på det sättet få honom att öppna luftvägarna. Det enda abret var att det inte var en kvävning på gång. Antons vapendragare Klingan ville med alla medel slå livet tillbaka in i honom med hjälp av en hammare. Efter att vi genomfört framstupa-sidoläge och mun mot mun metoden på Melker vaknade han till sist upp som en ny människa.

Det är nästan lika tragiskt att han blev en ny människa som att han nästan höll på att mista livet. Den nya Anton är en människa som är rakt igenom ond och som saknar motstycke i denna värld. Den enda människa som går att jämföra med Melker är Janitor i Scrubs som tyvärr är fiktiv.

Detta var allt om dagens eskapader.

Hasta Luego / Mendieta

5 kommentarer:

  1. Haha bra underhållning.

    SvaraRadera
  2. Victor med häcken i löpargången.
    Cluedo är för övrigt obligatoriskt på nästa lagfest

    SvaraRadera
  3. Kalle G är väl fortfarande ansvarig för tvätten sedan förra omgången Cluedo?

    SvaraRadera
  4. Cluedo är mer än givet, men hur ska vi göra efter lördagens match? Vår galanta kommité har ju fått i uppgift att styra upp något. Typ bowling.

    SvaraRadera
  5. Jag är mållös. Sjukt att varken skor i duschen eller halsvärmare dök upp i inlägget. Dessutom är det inte optimal underhållning om materialet är påhittat (om det inte är J.R.R. Tolkien som har hittat på det) Syftar naturligtvis på hela heimlich/hammarhistorien.
    För övrigt har jag ingen som helst jävla aning varför jag slösade i runda slängar 20 min på att skriva denna kommentaren (t o m googlat namnet J.R.R. Tolkien).
    Antar att jag har för mycket fritid nuförtiden då jag fick ett så bra avtal med vnif i år att jag har kunnat säga upp mig från mitt jobb och enbart leva på min fotboll.

    Jag citerar en skön lirare; Anders Timell

    - "Tack för mej. Hej."

    SvaraRadera