lördag 12 mars 2011

Årets första dopp!

Idag blev jag av med en oskuld. Det var inte min vänsterbacksoskuld - den tog Janne H bryskt för ett par år sedan. Inte heller var det min spela-med-hela-skor-oskuld. Jag brukade faktiskt ha någorlunda hela skor back in the days. Nej, idag blev jag av med min vattenpolo-oskuld. Det var inte riktigt så kul som jag hoppades på.

 Första halvlek bjöd trots allt på en del ljusglimtar. Sonny var nära att stänka in bollen i nät på ett friläge och hade Nicco stylat sitt eleganta hår åt andra hållet hade hans nick garanterat hamnat på rätt sida stolpen. Dessutom stod backlinjen för en stabil insats, med undantag för undertecknad som sparkade ner Myresjöare i straffområdet på löpande band.

Simon avlossar ett hårt skott som tyvärr räddades av målvakten.
Efter en halvtidsvila utan bastu (!) gick vi ut som ett helt nytt lag. Ett jävligt dåligt lag. Myresjö verkade, sitt röda kort till trots, spela i 5 mot 3-powerplay, och vi blev alltmer nedpressade. Bollen kom tillbaka till vår sankmark till halvplan lika fort som den spelades upp, och de allra flesta vadade omkring uppgivet. 0-1 och 0-2 kom som på beställning. Allt efter det var för båda lagen en blöt och händelselös transportsträcka till omklädningsrummets värme.

Böter ådragna:
Simon 20 kr för onödigt gult. Kan överklagas och räknas som ett taktiskt gult.
Sonny 20 kr för fitt-ordet.
Robin 20 kr för hor-ordet. Fast som Simon så vist påpekade är det ju bara ett yrke. Men jag skulle uppskatta om Robin använde mer lämpliga yrken, till exempel revisor eller truckförare. Det blir så mycket trevligare att värma upp då.

Trots att matchen ägde rum på ett floddelta tycker jag att det i andra halvlek blir lite väl uppgivet. Men vafan, Myresjö kommer från div dvå så allt för självkritiska ska vi inte vara. Prio 1 känns just nu att hitta målet ordentligt. Annars vinner man inga matcher.

Vill avsluta med att hälsa Nicco och Tobbe E att jag åt ris med kryddstark kycklinggryta när jag kom hem. Det var det bästa med den här lördagen.

Ytterbacks-AD

3 kommentarer:

  1. Låter som en helt fenomenal middag, något avis faktiskt! Blev potatis, ris och kött för min del så kan nog säga att du njöt aningen mer än jag.

    SvaraRadera
  2. mmhm Gotte ! jag åt en hamburgare på sibylla, en supermeal, det var gott / T.eiman

    SvaraRadera
  3. http://www2.idrottonline.se/MyresjoIF-Fotboll/A-laget/NyheterA-laget/MyresjoIF-VaxjoNorraIF2-00-0/

    SvaraRadera