onsdag 9 mars 2011

Bekräftelse för bloggen

Jag fick idag ett anonymt tips från en kamrat. Låt oss kalla honom Anton Berglind. Han smsade tidigare idag om att vi har blivit uppmärksammade av omvärlden. Tydligen hade den eminenta lokfalfotbollsbloggen tipsat om vår lilla blogg. Det gör förmodligen att vårt läsarantal kommer att öka lavinartat under de närmsta dagarna, med all rätt. Fast samtidigt får vi vara lite ödmjuka när vi sippar på en god kopp kaffe och läser dessa rader.

Dagens ämne ska dock inte handla om ödmjukhet eller något i den stilen, utan om lite fotboll faktiskt. Det är inte varje dag detta ämnet får plats på agendan, men jag ska göra ett försök till att ta upp lite om den gröna mattans schack. Såhär i CL tider blir man lätt väldigt inspirerad av spelarna som spelar där. Detta leder mig osökt till en fråga. Ska vi låtsas att vara spelare i de lag som är kvar i CL under de kommande träningarna för att få upp glädjen lite?
Ryktet säger att vi har en frivillig som ska kommentera tvåmålsspelen under träningarna för att ge en autentisk känsla. Bara skriv en kommentar om vilken spelare ni vill vara under kommande veckor med en liten nätt motivering.

Som en liten boost kan man ju också lägga till att man måste kalla personen i fråga för det namnet han har valt. Hade jag till exempel valt Xavi hade jag enbart fått gå under detta namnet under träningarna, den som tilltalar mig med mitt riktiga namn åker på en bot på 10 riksdaler. Det är bara en teori, men ni får skriva lite reflektioner om huruvida detta funkar eller ej så får vi se hur det blir.

En person är självklar. Tony E som Mourinho eller Maurinho som är hans alias här på bloggen.

Hasta luego #10 Mendieta

6 kommentarer:

  1. Tjing för Henrikh Mkhitaryan!

    SvaraRadera
  2. Givet val AD. Känns bra att ha en världsvan kille från Armenien vid min sida.

    SvaraRadera
  3. Ted Dudde Durdel10 mars 2011 kl. 10:10

    Tjing för David Weir!

    SvaraRadera
  4. Pax för José Bosingwa, vi har samma McD liknande ögonbryn.

    SvaraRadera
  5. carlton cole - jag är en TN

    SvaraRadera
  6. Hidetoshi Nakata är mitt självklara val om vi ska ta spelare genom tiderna. Motiveringen är följande. Han hade klätt lika vackert som jag i den gröna sjalen.

    Ska vi ta CL-spelare som är kvar plockar jag givetvis Jeremy Toulalan då han är lika stor alibispelare som undertecknad.

    SvaraRadera