fredag 21 december 2012


Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..

Det är nu sent på fredagskvällen och då jag har spenderat större delen av dagen i rullande fordon av olika slag blir det ett kort men innehållsrikt inlägg, en sån förtjusande dag som idag. 

Eftersom vår eminenta lagkamrat, gunnargam fatalt misslyckades med att jinxa bort jordens undergång står det klart att vi har ytterligare en säsong framför oss. Eftersom Växjö Norra Idrottsförening helt saknat attributet brunkning har vi således lockat till oss en del gamla rävar som höjer medelåldern ett snäpp. Jag tänker då framförallt på vår egen Berbatov med ölkagge, Erik. Personligen håller jag vår egen Dimitar som favorit till priset årets brunkare.
Tyvärr för Erik är enda skillnaden mellan de två, hårsvallet.

Vi kan inte ha de så här! Tompa kan inte knalla omkring i en Ljungby overall. Då styrelsen inte verkar har råd att inhandla ett svartvittgult ställ till vår tränare ska vi starta en insamling.  Jag har redan stått med bössan i två helger utanför akademibokhandeln. Räknar med assistans i julhelgen.

Jag vill också att alla lägger ett par hjärnceller på att hitta den perfekta inmarsch låten. Själv föreslår jag Anders F. Rönnbloms hit "Kysste Henne Våldsamt". Jag hoppas någon har ett bättre förslag för den låten kan vi inte ha.

All makt åt tengil, vår befriare
/ Dante Alighieri














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar